Monday, 20 April 2015

Kimoterpi: 4th cycle

Assalamualaikum....hiii...

Dah lama sangat x upload kan? Hihihi...agak busy lately.

Ok, on 1/4/15 hari tu, aq dh selamat habiskan kimo ke-4. Kali ni dah tukar ubat baru...nama dia Dicotexel (gitulah ejaanya klw x silap...kikiki). Alhamdulillah, regim baru ni xde la rase mual, muntah...cumanya kali ni, rase kebas lidah (xse rase), tulang dan sendi rase mencucuk2x (tp x la kuat mana), hujung jari pun terasa sikit kebas, kerap buang air besar+kecik & badan pun letih x daya sgt dlm seminggu tu. So, next kimo...mohon sangat dengan Allah, moga2x diringankan kesan kimo. Sbb kata org  (kata org yg dah lalui la kan..) regim kimo ni sifat dia mcm kumulatif. Mksudnya makan kimo, kesan dia makin kuat. Nauzubillah...semoga Allah permudahkan InsyaAllah...

Bagi yg baru @ tgh nk on kimo, tips aq...
1. Merayulah pada Allah
2. Banyakkan berzikir & mengaji. Klw x larat nk duduk, suami psgkan cd mengaji. Ikut baca. Alhamdulillah itulah supplement utk aq.
3. Byk minum air masak. Tp aq pun byk minum air masak+limau+madu. Ini utk detox, flush blk regim kimo dlm badan keluar cepat2x.
4. Byk makan bayam..(suami mmg buatkan sup bayam hari2 dlm seminggu aq melepek hihihi)
5. Byk makan buah. Buah yg selalu aq suh suami belikan, betik, tembikai, limau & pisang.
6. Lepas dlm 3, 4 ari...suami belikan air kelapa muda.

Ok itu saja kali ni...sampai jumpa lagi...
Insyallah...